Melding maken

Ziet u iets in de gemeente wat kapot is, overlast geeft of voor een onveilige situatie zorgt? Meld het dan aan ons. Dit kunt u doen via het online meldformulier.

Meldingen zijn onder te verdelen in woonomgeving en toezicht & handhaving. Met woonomgeving worden de plekken bedoeld die wij allemaal gebruiken, zoals straten en parken. Een melding voor toezicht & handhaving maakt u over bijvoorbeeld parkeeroverlast, horecaoverlast of jongerenoverlast.
U kiest in het formulier welke categorie het best bij uw melding past.

Geef uw melding aan ons door.

Melding maken

De melding die u via het meldingsformulier maakt, verschijnt op de overzichtskaart. Afhankelijk van wat u bij ons gemeld heeft wordt bepaald of deze op de overzichtskaart te zien is. Als de melding is afgehandeld verdwijnt deze na twee weken van de kaart.

Behandeling

We behandelen een melding binnen 3 werkdagen. We proberen het probleem zo snel mogelijk op te lossen. Soms duurt het langer omdat:

  • onderdelen moeten worden besteld;
  • werkzaamheden door een bedrijf gedaan worden (bijvoorbeeld bij straatverlichting);
  • werkzaamheden pas worden meegenomen in een vaste (al geplande) onderhoudsronde;
  • het weer voor vertraging kan zorgen;
  • we bij grotere aanpassingen soms eerst onderzoek doen, bijvoorbeeld als het om een verkeerssituatie gaat.

Op de overzichtskaart ziet u of er al een melding is gedaan. Als dit het geval is, dan hoeft u geen melding te maken.

Afhankelijk van wat u bij ons gemeld heeft wordt bepaald of deze op de overzichtskaart te zien is. Als de melding is afgehandeld verdwijnt deze na twee weken van de kaart.

Hiervoor maakt u een melding bij NV BAR Afvalbeheer.

U kunt hier:

  • Een melding doen over:
    • verzamelcontainers of minicontainers
    • illegale storting
    • niet opgehaald afval na afspraak
    • overig afval
  • Een afspraak wil maken voor het laten ophalen van:
    • grof huishoudelijk afval
    • grof snoeiafval
    • metaal en elektrische apparaten
  • Het aanvragen van een afvalpas
  • Het aanvragen van een minicontainer
  • Een afspraak wil maken met het Afvalaanbiedstation voor bewoners met een (bedrijfs)bus
  • Een vraag wil stellen aan NV BAR Afvalbeheer
  • Een klacht in wil dienen met betrekking tot NV BAR Afvalbeheer
  • Informatie wil over de afvalkalender, containerlocaties of afvalwijzer

Drugsproductie en -handel, zorgfraude, witwassen, vastgoedfraude, mensenhandel en arbeidsuitbuiting. Het zijn voorbeelden van ondermijnende criminaliteit. Criminelen gebruiken daarbij legale diensten uit onze samenleving, bijvoorbeeld het krijgen van vergunningen of het huren van een pand. We noemen dit ‘ondermijning’, omdat het onze samenleving verstoort.

Doe een melding over ondermijning.

Bekijk de pagina Verkeersveiligheid voor de veelgestelde vragen en antwoorden over dit onderwerp.

Is er een gevaarlijke situatie, bijvoorbeeld een gat in de weg of een omgevallen lichtmast of boom? Bel ons dan via 14 0180. Buiten kantoortijden wordt u doorverbonden met onze alarmcentrale. Wij streven ernaar u zo snel mogelijk van dienst te zijn.

Gaat uw spoedmelding over openbare orde en veiligheid? Bel dan altijd de politie, via alarmnummer 112 of 0900 88 44.

Onze aannemer onderzoekt of de storing bovengronds of ondergronds is. Bovengrondse storingen zijn meestal direct te verhelpen. Voor ondergrondse storingen schakelen we Stedin in.

Hoe lang duurt het voordat de storing is opgelost?

De aannemer behandelt bovengrondse problemen meestal binnen 5 werkdagen. Soms duurt het langer omdat:

  • onderdelen moeten worden besteld
  • werkzaamheden worden meegenomen in een vaste (al geplande) onderhoudsronde
  • het weer voor vertraging kan zorgen
  • het probleem in het netwerk van Stedin zit

Gaat het om een ondergrondse storing? Afhankelijk van de situatie of oorzaak kan het een paar weken duren voor Stedin dit heeft opgelost, omdat:

  • eerst de omwonenden ingelicht moeten worden over een stroomonderbreking vanwege de reparatie
  • vaak een vergunning nodig is om de grond open te mogen maken
  • het weer voor vertraging kan zorgen

Is de storing nog niet opgelost, maar is uw melding wel afgemeld?

Wij hebben geen invloed op de planning van Stedin. Daarom kan het voorkomen dat wij uw melding al afmelden voordat Stedin de storing heeft opgelost.

Waarom staan de lantaarnpalen soms overdag aan?

Hiermee kan Stedin nagaan waar de storing zit en controleren of de storing is opgelost. Meestal gaat de verlichting dezelfde dag weer uit.

Wilt u iets anders melden of heeft u een klacht of bezwaar? Bekijk onze overzichtspagina.

Bel ons op telefoonnummer 14 0180 om uw melding door te geven.