Klacht over gemeente, zorgaanbieder of partner in het sociaal domein

Bent u niet tevreden over maatschappelijke ondersteuning (Wmo), jeugdhulp, participatie, schuldhulp, inkomen, leerplicht, begeleiding naar werk of lokale minimaregelingen? Dan kunt u een klacht indienen.

Klachtenformulier

  • Vul het klachtenformulier in.
  • Log in met uw DigiD of ga verder zonder uw gegevens in te vullen.

Per post, e-mail of telefoon

  • Per post: stuur een brief naar:
    Gemeente Barendrecht
    t.a.v. Klachtencoördinator Mariëlle van Westen
    Postbus 501
    2980 EA Barendrecht
  • Per e-mail: mail naar klachtensd@barendrecht.nl
  • Per telefoon: bel 0180-698213

  • onze dienstverlening
  • gedrag van een medewerker
  • onjuiste of onvoldoende verstrekking van informatie
  • niet of veel te laat reageren op uw vragen

Is een klacht officieel behandeld en is er een oordeel? Dan publiceren wij sommige gegevens over de klacht op onze website. Deze informatie is ook te zien op onder andere www.overheid.nl. Bijvoorbeeld informatie over het betrokken organisatieonderdeel, de functie van de ambtenaar, de omschrijving van de klacht en het oordeel. Gegevens over personen plaatsen wij niet.

Klacht over onze zorgaanbieders of partners

U kunt ook een klacht indienen over onze zorgaanbieders of partners. Wij sturen uw klacht door naar de desbetreffende zorgaanbieder of partner. Zij behandelen uw klacht volgens hun eigen klachtenprocedure.

Bent u ontevreden over hoe de zorgaanbieder of partner uw klacht heeft afgehandeld? Dan kunt u bij ons een klacht indienen.

Heeft u antwoord van ons gekregen en bent u het er niet mee eens? Dan kunt u bezwaar maken.

Heeft u 6 weken na het indienen van de klacht niets van ons gehoord? Of bent u niet tevreden? Dan kunt u uw klacht ook indienen bij de Nationale Ombudsman.