Heeft u moeite met het invullen van formulieren voor bijvoorbeeld het aanvragen van minimaregelingen, bijzondere bijstand, participatiewet en/of maatschappelijke ondersteuning? Of heeft u geen idee waar u mogelijk recht op heeft en wat u aan kunt vragen?

Om een voorziening aan te kunnen vragen, moet u vaak (digitaal) een aanvraagformulier invullen. Dat is soms een hele klus, waarbij u wel wat hulp kunt gebruiken. Ook het lezen van formele brieven is voor velen ingewikkeld. Op dit soort momenten kunt u Vraagwijzer inschakelen. 

  • De consulenten bij Vraagwijzer kunnen u helpen bij het invullen van formulieren of het lezen van brieven.
  • Advies en ondersteuning van de Vraagwijzer is gratis, en het verplicht tot niets.
  • De mensen die helpen, gaan vertrouwelijk met uw gegevens om.
  • Vraagwijzer is telefonisch bereikbaar op maandag tot en met donderdag tussen 9.00 en 16.00 uur via telefoonnummer (0180) 691 804.
  • Vraagwijzer is ook te bereiken via e-mail vraagwijzer@kijkopwelzijn.nl.
  • Kom langs tijdens een inloopspreekuur van Vraagwijzer. U heeft geen afspraak nodig. Op maandag van 10.00 tot 12.00 uur is er een inloopspreekuur in Buurtkamer Vrijenburg (Vrijenburglaan 61) en op woensdag van 13.00 tot 15.00 uur in Dienstencentrum Windsingel (Windsingel 166).
  • U kunt alleen langskomen op kantoor (Binnenlandse Baan 30) als u telefonisch een afspraak heeft gemaakt (dit in verband met het coronavirus).
  • Let op! Voor aanvragen heeft u vaak bewijsstukken nodig, zoals bijvoorbeeld een identiteitsbewijs, DigiD of zorgpas. Wat u nodig hebt staat meestal op de website, bij het product zelf. Zorg dat u die spullen en/of gegevens meeneemt als u een afspraak heeft.

Heeft u hulp nodig bij taal, rekenen of digitale vaardigheden? Kijk dan ook eens op de pagina Hulp bij taal, rekenen of digitale vaardigheden. 

Heeft u op deze pagina gevonden wat u zocht?