Heeft u moeite met het invullen van formulieren voor bijvoorbeeld het aanvragen van minimaregelingen, bijzondere bijstand, participatiewet en/of maatschappelijke ondersteuning? Of heeft u geen idee waar u mogelijk recht op heeft en wat u aan kunt vragen?

Om een voorziening aan te kunnen vragen, moet u vaak (digitaal) een aanvraagformulier invullen. Dat is soms een hele klus, waarbij u wel wat hulp kunt gebruiken. Ook het lezen van formele brieven is voor velen ingewikkeld. Op dit soort momenten kunt u Vraagwijzer inschakelen. 

  • De consulenten bij Vraagwijzer kunnen u helpen bij het invullen van formulieren of het lezen van brieven.
  • Advies en ondersteuning van de Vraagwijzer is gratis, en het verplicht tot niets.
  • De mensen die helpen, gaan vertrouwelijk met uw gegevens om.
  • Vraagwijzer is telefonisch bereikbaar op maandag en dinsdag tussen 13.00 en 16.00 uur via telefoonnummer: 06 – 41 547 948.
  • Vraagwijzer is ook te bereiken via e-mail: vraagwijzer@kijkopwelzijn.nl 
  • U kunt alleen langskomen op kantoor (Binnenlandse Baan 30) als u telefonisch een afspraak heeft gemaakt (dit in verband met het Coronavirus).
  • Let op! Voor aanvragen heeft u vaak bewijsstukken nodig, zoals bijvoorbeeld een identiteitsbewijs, DigiD of zorgpas. Wat u nodig hebt staat meestal op de website, bij het product zelf. Zorg dat u die spullen en/of gegevens meeneemt als u een afspraak heeft.