Denkt u dat er teveel personen op uw adres staan ingeschreven? Bijvoorbeeld omdat u alleen woont, maar een belastingaanslag van de gemeente voor meer personen krijgt? Of omdat er nog post van de Belastingdienst voor de oude bewoners van uw huis komt?

Vraag ons om een adresonderzoek in te stellen. Wij zoeken uit waar deze persoon wel woont. De gemeente kan na het onderzoek iemand uitschrijven of inschrijven op een nieuw adres. We mogen u geen informatie over de ingeschreven persoon geven.

Voorwaarden

Er zijn voorwaarden voor de aanvraag. Deze zijn:

  •     U woont zelf op het adres of u bent eigenaar van de woning.
  •     U vraagt het adresonderzoek persoonlijk aan. Dit mag u niet voor iemand anders doen.

Aanpak

Wilt u een adresonderzoek aanvragen? Dit gaat zo:

  • Bel 14 0180 om een afspraak te maken.
  • Kom persoonlijk naar uw afspraak. Neem het volgende mee:
    • uw identiteitsbewijs, zoals een paspoort of rijbewijs.
    • een bewijs dat u de eigenaar of huurder bent van de woning. Bijvoorbeeld een koop- of huurcontract.
  • Denkt u dat u weet om wie het gaat? Probeer zoveel mogelijk informatie over de persoon te geven. Bijvoorbeeld de naam of misschien zelfs een adres.

Termijn

Een adresonderzoek duurt ongeveer 12 weken. U krijgt bericht over de uitslag van het onderzoek.

Is deze pagina naar wens?